Brnocop: Proč natáčet akčňák, když ho můžete za zlomek peněz nakreslit?

Brnocop: Proč natáčet akčňák, když ho můžete za zlomek peněz nakreslit?

Představte si, že potřebujete natočit spot se Stevenem Segalem, za kterým vybuchují pozlacené sporťáky ve zlatém prachu. Budget vám ale dovoluje přinejlepším místní ochotníky a na miliony letící do vzduchu v explozích taky zapomeňte. Co s tím? Prostě to zanimujte.  

Co se po nás vlastně chtělo?

Městská policie Brno vypsala tendr na náborovou kampaň. Cíl byl jasný – vyhlásit tuto informaci do světa a ukázat lidem to nejlepší na práci u městské policie v moravské metropoli. A protože jsou lidi v tamním marketingu nejen super, ale především rozumně uvažující, výstup měl být animovaný.

V briefu jsme dostali za úkol zpracovat celkem tři  situace, se kterými se strážníci ve službě mohou setkat – odtah auta, které blokuje přechod, chytání lupiče jako dobrodružnější část práce, a nakonec odchyt kozy.

Asi po deseti minutách brainstormingu nás napadlo, jak tohle všechno spojit dohromady. Netušili jsme, jak klient zareaguje na hodně specifický návrh. Ale už to, že si v zadání vybral cestu animace, nás naplňovalo nadějí, že můžeme jít maličko přes obvyklou čáru.    

Proč je super, že jsme šli do animace

Rozhodli jsme se totiž pro animované video v estetice retro her. Sami dobře víme, že to, co se dá odehrát v animaci, může v hraném videu působit spíše směšně než vtipně. Dalším argumentem je, jak jsme naznačili v úvodu, budget. Natočit epickou scénu stojí nesrovnatelně víc peněz, než si ji vytvořit v animovaném prostředí.

Prostředí počítačové hry nám umožnilo udělat každou z předepsaných scén jako jeden level, takže video drží perfektně pohromadě. V jednotlivých úrovních se objevují reálné stavby a místa – brněnský orloj, Omega, Zelňák nebo Petrov, což nadchlo brněnské patrioty. Nadšence do původních her zase potěší prvky, které odkazují na pecky jako Golden Axe, Jazz Jackrabbit nebo Mortal Kombat.

Aby byla iluze devadesátkové videohry kompletní, doplnili jsme ji o synth-popovou hudbu od kapely September 87. Track jsme původně plánovali využít jen jako referenci, ale žádná komponovaná hudba ji prostě nedokázala porazit. Tak jsme australské kapele napsali na Facebooku a poprosili o licenci na konkrétní skladbu. Ani to nebolelo, a dohoda byla na světě.

Když zábava dělá super čísla

Jak vám určitě došlo, nápad nezůstal jen v šuplíku, tendr jsme vyhráli. Původní koncept jsme dotáhli během necelého měsíce a klient ho rozšířil o micrositu ve stejném stylu. Pak už  „jen‟ stačilo kampaň pustit do světa a zjistit, jak moc se vyplatila ta spousta práce, kterou jsme s brněnskou městskou policií do projektu dali.

Během několika hodin od oficiálního spuštění se Brnocop prodral do hlavních zpráv na Nově, v přísné reklamní katovně se stal reklamou týdne. Když se podíváte na Facebook Městské policie Brno, zjistíte, že se líbí i samotným Brňákům. A „nebrňáci“ se zase chtějí stěhovat do Brna, jen aby mohli pracovat u tamní městské policie.

Co si z Brnocopa vzít? Se stejným rozpočtem uděláte s animovanou kampaní víc muziky než s hraným spotem. Když ještě k tomu máte štěstí na klienta, který se nebojí neotřelého konceptu a velmi svérázného zpracování, máte vlastně vyhráno. A i tak běžná věc, jako náborové video, může mít úspěch jak Brno.   

Brnocop v číslech:

Kampaň je venku teprve chvilku, ale i tak už má super čísla. Mimo jiné…

  • 133 000 zhlédnutí videa na Facebooku
  • 33 000 zhlédnutí videa na YouTube
  • 607 sdílení na Facebooku
  • 18 zájemců o práci strážníka na základě kampaně
  • 1 nominace na náborovou kampaň roku

Chcete si s námi dát kafe nad vaší animovanou kampaní? Ozvěte se nám!

 

Share your thoughts